Collboni impulsarà l’ampliació de l’L2 per connectar el centre de la ciutat amb els barris de La Marina
- El candidat del PSC ha recordat que estem a set dies del canvi i ha explicat als votants que tenen una papereta que garanteix el canvi segur i de progrés, la del PSC
- L’alcaldable socialista demanarà a la Generalitat que acceleri un projecte prioritari per millorar la connexió de la zona, en plena transformació, amb el centre de la ciutat
- L’ampliació de la línia fins a l’estació de Foc comportaria la captació d’unes 57.100 persones en dia feiner, de les quals 4.150 provinents del vehicle privat
- D’altra banda, durant el primer any de mandat es posarà en marxa l’H20, un nou bus que connectarà els barris de la Marina amb el centre pel litoral tot garantint la mobilitat mentre es concreta l’ampliació del metro
- Durant l’últim mandat, els socialistes han complert amb els barris, tal com ja van demostrar prioritzant l’obertura de la parada de Motors de la L10 a l’acord de pressupostos
Barcelona, 21/05/23
El candidat a l’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha anunciat que impulsarà l’ampliació de l’L2 de metro fins a l’estació de Foc per connectar el centre de la ciutat amb els barris de la Marina, en un acte a Sants-Montjuïc, acompanyat de la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet; l’ex alcalde Jordi Hereu i la número 10 de la candidatura del PSC a Barcelona, Raquel Gil.
Collboni ha afirmat que “el canvi ja està en marxa” i ha recordat als electors que “comença la semana en què tot els barcelonins i barcelonines que vulguin passar pàgina de l’etapa de Colau tenen una papereta, la papereta garantia del canvi segur i de progrés, la papereta del PSC”.
S’ha adreçat als votants desencantats i als joves que voten per primera vegada i els ha demanat “que ningú malbarati el vot del canvi, el vot d’una nova governança i d’un alcalde que governarà per a tothom”.
La Marina, un barri en plena transformació
Collboni s’ha mostrat contundent: “D’aquí a set dies tornarem a tenir una alcalde amb el cap i el cor als 73 barris de Barcelona”, com sempre han fet els alcaldes del PSC. “Estem orgullosos i orgulloses de la historia del nostre partit i de la contribució que ha fet a Barcelona”. Per això ha volgut posar èmfasi en la necessitat que la línia 2 del metro arribi a La Marina, un projecte que els socialistes ja van impulsar des de la Generalitat i des de l’Ajuntament, però que els governs de la Generalitat de Junts i ERC i els mandats de Trias i Colau van arraconar. L’ampliació, que ara demana al govern de Pere Aragonès que acceleri, comportaria la captació de 57.100 persones en dia feiner, dels quals 4.150 provinents del vehicle privat.
A banda de millorar la connexió dels barris de La Marina amb el centre de la ciutat, aquesta proposta també reforçarà la connexió amb altres zones de la ciutat i de l’àrea metropolitana, ja que tindrà correspondències amb l’L3, l’L10 Sud i l’L9 Sud, que permetran cohesionar la mobilitat del centre de Barcelona amb la Zona Franca, l’Hospitalet de Llobregat, Diagonal Alta, l’Aeroport de El Prat i amb Montjuïc.
La nova línia de bus H20 per unir tot el Front Litoral
El PSC creu que el Litoral necessita una alternativa de transport públic a la Ronda Litoral, per això, Jaume Collboni aposta per no continuar esperant i posar en marxa durant el proper any de mandat l’H20, un bus que unirà tot el Front Litoral de la ciutat.
L’H20 connectarà els barris de la Marina, des del Passeig de la Zona Franca, fins al centre de la ciutat passant pel Port, el Passeig Colom, l’Estació de França, la Vila Olímpica i el campus de la UPF pel Passeig de la Circumval·lació, i d’allà fins al Fòrum i el campus Besòs de la UPC, podent arribar fins a les Tres Xemeneies de Sant Adrià i l’estació de Renfe.
Serà una línia d’uns 28 kilòmetres i es calcula que tindrà una demanda de 12.000 usuaris per dia. A més, el seu recorregut connectarà amb diverses línies de metro: amb l’L10 a La Marina (parades Foc i Foneria), amb l’L3 a Drassanes i amb l’L4 a la Barceloneta, Ciutadella-Vila Olímpica i Fòrum.
Aquest bus està pensat també com un servei complementari al ja existent H16, que també surt de La Marina, i està previst que circuli pels carrers ja existents a l’interior del Port, paral·lels a la Ronda Litoral, per tal de donar també servei a les persones que treballen al Port.
Per tal d’impulsar tant l’ampliació de la L2 com la nova línia de bus H20, Collboni treballarà amb la resta d’administracions, especialment amb la Generalitat de Catalunya, per tal d’assegurar-ne el finançament necessari.
Una setmana decisiva
Abans de Collboni ,l’ex alcalde Jordi Hereu ha definit Collboni com “un cohet impulsat per la força de la gent de Barcelona”, hereu de la cultura del sentit comú de la cultura del treball. “Altres venen d’un laboratori, nosaltres de la cultura del treball”, ha dit. Igualment, ha destacat el que ha qualificat com a “poca consistència d’alguns moviments polítics” i ha assegurat en relació a la tradició socialista que “Pasqual Maragall no ho hagués acceptat, era una gran personalitat al servei de la col·lectivitat”.
També ha intervingut la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet, qui ha afirmat que Barcelona, “una ciutat ambiciosa que no es vol quedar enrera” està a una semana del canvi i s’ha adreçat a Trias i a Colau, als quals ha dit que “ho han intentat i no ho han aconseguit”. Ha lamentat la pèrdua d’oportunitats de Barcelona els últims anys i ha recordat a l’alcaldessa que “la gesticulació no és bona companya de la política”. També ha posat en valor la tasca del govern de Pedro Sánchez davant la inacció de la Generalitat, amb exemples com la Llei d’habitatge o les inversions per als CAPs, anunciades ahir pel president del Govern.